Friday, December 24, 2010

saya masih mampu tersenyum .

salam sayang ,,


tingtong !! dear reader ,, hari semalam , semua calon PMR , telah mengambil keputusan PMR di sekolah masing-masing ...  saya , sebagai warganegara sekolah , yg juga merupakan salah seorang drpda calon PMR ,telah menghadirkan diri di sekolah ku yg tercinta ..


seawal 9 pagi , saya sudah mula bersiap-siap untuk menghadirkan diri ke sekolah .. ini adalah kerana , saya dan rakan yg lain telah berjanji hadir di sekolah pada jam 10 pagi .. TETAPI , bila sampai saja , jarum jam menunjukkan 5 minit telah berlalu drpada masa yg dijanji ...


manusia pertama yg saya lihat jejak kan kaki , adalah hazirah .. then ,, azreena ,, then sape nth .. lupa lah .. kami berjalan dan jln di dlm kawasan sekolah ,, dan ternampak list kelas form 1 , 2 , 3 , 5 bagi tahun 2011 telah ditayangkan ..


dan , saya sebagai kakak yg amat bertauliah , telah check untk adk saya .. tetapi .. alangkah terkejutnya saya , apabila mengetahui kls yg akan diduduki oleh adk saya .. *taknak ckp dia kls ape ! haha


kami berada di pondok sekolah agak lama jugak .. kami menunggu dengan setia tahu ?? HAHA .. saya pulak ,, tak tahu nak ddk diam .. almaklumlah ,, takut sgt tau nak amik result .. malu muka ni , kalau result teruk .. malu kt mak mertua tahu ??


bila ckg telah umumkan supaya pelajar form3 harus bersiap sedia kumpul di dataran rossel ,, masing2 dah tkt .. hingar bingar keadaan pada waktu itu .. ada yg muka sedih je ,, ada yg baca yasin ,, * oke , itu tipu .. HAHA


tahun 2010 ini , seramai 35 org telah mendapat straight A's .. ye , saya amat tkt tahu .. bla bla dan bla ,,, dah abs ckg umum yg dpt 8A ,, pelajar yg lain harus ke dewan anggerik .. utk ape ?? adehh ,, nak amiik result lah .. 


bila saya dpt result saya , waw !! tak disangka woyy !!! 4A !!! mana tak nye ,, saya tak yakin gila dpt result cmnih ,, saya fikir ,, saya takkan dpt A .. masa trial arituh ,, saya tak ada A langsung ! mmg memeranjatkan saya tahu ???


walaubagaimana pun ,, saya merasa amat bersyukur dan berbangga kerana dpt result begini ... saya tahu , saya tak sepandai anis nadia si gadis kampung ituh ,, tetapi ,, saya masih mampu tersenyum bangga kerana dpt result begini ..  hee ~~


kepada semua calon PMR ,, anda adalah yg terbaik ! tahniah ! 


xoxo  :  tikah syg faqihuddin forever !!

8 comments:

  1. alia : tnye dia sndri yo .. hahah
    ajie : terima kasih :)

    ReplyDelete
  2. salam..

    tahniah....4A cemerlang tu..

    ** follow ur blog...***89

    ReplyDelete
  3. salam~tahniah!~dh rancang utk amik pe form 4 t?

    ReplyDelete
  4. waaahhhh !
    kau pndai la sengal , cuma kau malas tuh jer .
    ak biase je laaa *rendah diri nih !

    ReplyDelete
  5. izirah : dapat sastera ,,
    gadis kampung : ni yg aku pandai nih ,, aku mana ada malas ,, penat je .. hahah

    ReplyDelete