Saturday, February 5, 2011

dimanakah kekuatan cinta kalian ??

salam sayang ,,






tingtong !!  hey ,, memang benar ke ?? kata org ,, lelaki mudah untuk lafazkan 3 perkataan ajaib tu ?? tapi tak semua kan ?? betul tak ?? bukan lah ape ,, saya perhatikan ,, lelakilelaki diluar sana ,, mudah melafazkan katakata itu kepada seorang perempuan ..  


memang tak semua lelaki yg lakukan begitu ,, yang saya peliknya ,, mereka seperti takde perasaan .. example like this ,, bila percintaan mereka terputus ,, tak sampai berapa hari ,, mereka sudah ada pengganti teman hidup .. whatisthat ?? ...  masa bersama ,, punya lah iloveyouforever,, takde org lain ,, tp ,, senangsenang aje putus ,, then cari pengganti .. tak ada perasaan langsung ..  


saya tidak lah berkata hal ini terjadi kepada semua lelaki .. bah kan ,, kaum wanita pun ada juga .. bertukartukar pasangan dengan mudah .. bukan nya saya nak campur hal mereka ,, tetapi ,, saya cuma merasa pelik .. tidak kah mereka tahu ,, apa sebenarnya erti 3 perkataan ajaib itu ?? 


please lah ,, kalian yg berperangai sebegitu ,, anda seperti tidak punya perasaan ,, tolong lah berubah .. jika kalian terus begini ,, mungkin tiada lagi istilah cinta sejati di dunia ini .. cinta sejati yg tidak mudah dilupakan selamanya .. 


kita mencintai seseorang ,, bukan kerana rupa paras nya .. kita seharusnya menilai hati budi dan kebaikan yg ada padanya .. i mean ,, bukanlah ape yg buruk ,, yg ada pada nya ,, kita tak boleh terima dan menghina semua itu ,, think positive lah .. setiap manusia ,, punya kelemahan .. nobody was perfect in this world ..


walau seteruk mana pun ,, mencintailah dia seadanya .. jgn lah ,, kerana kelebihan yg ada pada kita ,, yg tiada padannya ,, membuatkan kita menjadi bangga seterusnya merasakan darjat kita lebih tinggi berbanding dia .. ingat lah ,, tuhan ada .. sekelip mata sahaja ,, tuhan boleh tarik balik kelebihan yg ada pada kita .. 


sungguh ,, kita boleh lihat di zaman yg begitu canggih sekarang ,, ramai yg seperti tiada perasaan ,, bertukartukar pasangan .. tidak pernah ke kalian mengimpikan hubungan yg kalian bina itu ,, dibawa ke jinjang pelamin .. ?? ...  tidak kah kalian fikir ,, sekali kalian mengucapkan 3 perkataan itu ,, selamanya akan tetap begitu dan tidak akan berubah ...??... dimana kah kekuatan cinta kalian ?? ..


pesanan saya kepada kalian ,, cinta itu adalah sesuatu yg indah selagi kita tidaksalahgunakan perkataan itu .. jesteru ,, kalian haruslah sedar akan betapa indah nya cinta itu ,, kerana ,, dalam hidup kita ,, cinta bisa menaikkan semangat kita ,, cinta juga dapat membangkitkan kekuatan seseorang ,, malah ,,Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.


dan ,, disebabkan cinta juga ,, kita wujud didunia .. 


xoxo  :  tikah syg faqihuddin forever !!

No comments:

Post a Comment